02 maj 2011

Cirkeln av Mats Strandberg

Engelsfors. Vackert namn, risig stad. mitt ute i ingenstans, omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner.

När den inre rösten befaller är det svårt att stå emot. Några kämpar tappert, men förlorar ändå.

Några tonårstjejers liv knyts samman, inte för att de vill utan för att de måste. De är de utvalda och de måste lära sig samabeta för att kunna bekämpa onskan. Men vad är ondska?

Cirkeln handlar om olika typer av människor, den mobbade, den populära, den smarta med flera. Det är lätt att identifiera sig med dem. Här har du en en spännande bok som innehåller allt, bland annat vänskap, kärlek och magi.

Jag kunde inte lägga ifrån mig boken utan sträckläste den med spänd förväntan. Minsta ljud påverkade mig och jag såg mig ofta över axeln. Men jag läste som i trans med både ståpäls och ilska som följeslagare.

Cirkeln är första delen i en triologi - nästa del kommer 2012 - jag längtar redan.

Gillar du Twilight och Hungerspelen - då är det här boken för dig!

Kolla om boken finns inne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar