06 december 2016

Sanningen om Dixie av Martin Svensson



VARNING! Försök inte kopiera mig, gör aldrig något som jag har gjort. jag hade bara tur som överlevde. / Dixie

Så börjar berättelsen om Dixies äventyr eller snarare Dixies jakt på action. Dag bor i en den lilla staden Mönsterås, där händer ingenting enligt Dag och hans kompis Goff. De bestämmer sig för att börja filma olika stunts för att lägga upp på Youtube. Allt måste hållas hemligt på grund av att ingen troligen skulle vilja se en tolvårig kille från en liten håla göra stunts. Därför måste Dag vara maskerad och hitta ett häftigare namn.

Börja planera vilka stunts skulle du kunna tänka dig att göra, jämför med vilka trixs Dixie utsätter sig för?!
Författaren Martin Svensson har skrivit en tokrolig berättelse som jag kan identifiera mig med. Jag började genast tänka på om jag skulle våga eller ens komma på tanken att försöka göra de trixs som Dixie ger sig in på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar