24 maj 2012

Kanel och Kanin och alla känslorna av Ulf Stark

Solen skiner och magen sprattlar! Vårkänslorna tittar fram. Vad passar väl bättre än en ny bok om kamraterna Kanel och Kanin. Såklart handlar det inte bara om glädjeskutt och asgarv. Ånger, svartsjuka och ensamhet berör oss alla. Jo, det är en bilderbok. Men Ulf Stark har skrivit gulliga, hjärtliga dikter på rim och vers. Ta bara den här. Eftersom jag har pippi på ekorrar måste jag ju välja den. Där står han nu. Hur kan han! Med en ekorre. När det skulle vara vi. Dom tycker visst om varann.Han ger den en nöt. Låt bli! Vad tomt, här inuti! Jag går bara snabbt förbi. Kanske kommer han att ropa: "Kom!" Men det bryr jag mig inte om. Så enkelt, så sant, så bra beskrivet. Nu är det vår igen.

Kolla om boken finns inne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar