25 augusti 2014

Alla tycker om skelett av Helen Rundgren

Har du någonsin sett en alldeles platt elefant? Inte? Tur är väl det eftersom den då skulle sakna skelett.

Alla tycker om skelett handlar just om skelett. Och även om alla kanske inte just tycker om skelett så har man en åsikt om dem. Man kanske tycker att de är intressanta, äckliga, roliga, spännande, läskiga, snygga eller värda att fira - som man gör i Mexico.
Sen får man ju lära sig en hel del också. Visste du till exempel att en del djur inte har skelett alls? Jo, maskar, sniglar och maneter är alldeles mjuka i kroppen. En del djur, som myror och kräfotr, har sitt skelett utanpå kroppen i stället för inuti.
Själv tror jag att jag har alla skelettdelar jag ska ha, nämligen 206 stycken.

Jag måste erkänna att jag är ganska mörkrädd men Alla tycker om skelett är ingen läskig bok. Den är bara rysligt spännande!

Kolla om boken finns inne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar